.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
9 هزار هکتار از اراضی گلستان زیر آب رفت
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه در بارشهای شدید برف امسال تلفات جانی نداشتیم. گفت: 9 هزار هکتار از اراضی استان زیر آب رفته است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، رسول حسام شامگاه چهارشنبه در نشست مطبوعاتی دبیرخانه شورای هماهنگی مدیریت بحران با خبرنگاران استان گفت: محیط های پیرامونی گرگانرود و قره سو در بارشهای اخیر به دلیل انجام لایروبی  مشکلی نداشته اند.

وی تاکید کرد: لایروبی رودخانه ها نیاز به منابع دارد، استان مشکلات دارد و ما نیازمند منابع هستیم.

وی گفت: از جمله اقدامات مدیریت بحران در سال 90 پیگیری اعتبارات ماده 10 و 12 بود که این اعتبارات بالغ بر43میلیارد تومان است.
وی افزود: 482 میلیارد تومان اعتبارات تسهیلات مسکن و یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبارات برای تجهیزاتی چون پمپ بنزین و نانوایی سیار، سردخانه، کامیون، لودر و اردوگاه 50 نفره تخصیص یافته است.
حسام ادامه داد: در بخش آموزش از جمله اقدامات مهم مدیریت بحران، انجام آموزش ستادی برای لایه های دوم و سوم در تعدادی از شهرستانها و تدوین سرفصلها برای آموزش لایه های کارشناسی و کارشناسی به پایین است.
وی اظهار داشت: در بخش عملیاتی 10 دستگاه خودروی عملیاتی داریم که به سیستم GPS مجهز هستند و یک کتابخانه تخصصی مدیریت بحران نیز راه اندازی شده است که قابل بهره برداری برای عموم و جامعه دانشجویی است.
مدیرکل بحران استان گلستان ادامه داد: همچنین با جامعه دانشگاهی نیز برای هدایت پایان نامه های دانشجویی به سمت مدیریت بحران نشست هایی برگزار شده است.
وی افزود: در بحث خشکسالی اختصاص اعتبار برای انجام پروژه های انتقال آب و آبیاری تحت فشار انجام شده است.   حسام اذعان داشت: در بخش حریق نیروهای مسلح برای اطفاء حریق آموزش دیده اند و پایگاه اطفاء حریق  شمال کشور نیز آماده سازی شده است که همزمان با سفر چهارم هیئت دولت افتتاح می شود.
وی اضافه کرد: اختصاص اعتبار برای ایجاد 4 پایگاه آتشنشانی با اعتبار 400 میلیون تومان با اولویت روستاهای حاشیه جنگل نیز از دیگر اقدامان سازمان مدیریت بحران استان است.
حسام افزود: در بخش زلزله مقاوم سازی مسکن روستایی، مبادله تفاهم نامه با آموزش و پرورش برای مقاوم سازی 100 مدرسه با اعتبار 300 میلیون تومان به صورت پایلوت در گنبد از جمله اقدامات ما بوده است.   وی  با اشاره به نقش مردم در مدیریت بحرانهای حادث شده در سال گفت: مردم بیشترین نقش را در مقابله با بحران دارند و تیم ارزیابی در حین حادثه نیز تشکیل شده است.   حسام اظهار داشت: در بخش بازتوانی و بازسازی از مهمترین اقدامات این سازمان، اختصاص اعتبار برای کانال محور روستاهای طرح جابجایی تیل آباد، انتخاب استان گلستان به عنوان استان پایلوت برای انجام مشکلات بیمه محصولات کشاورزی که گلستان جزو 10 استان پایلوت است، تحویل گرفتن سناریوی زلزله گرگان و آغاز طرح جوابدهی به آن، فعال کردن کارگروههای تخصصی ذیل شورا و احصاء پروژه های حوادثی قبل از پایان سال است.
وی با اشاره به طرح بیمه مسکن گفت: در پی این هستیم تا همه شهرها تحت پوشش بیمه خوادث قرار بگیرند، طی رایزنی های انجام شده با مدیر کل بیمه دی بناست در صورت بیمه های گروهی 25 درصد دیگر نیز تخفیف داده شود.   حسام ادامه داد: از مهمترین پروژه های در حال اجرای این سازمان می توان به فاز یک پایگاه امداد هوایی با اعتبار 2میلیارد تومان ، تشکیل اتاق بحران روستایی با اعتبار 500 میلیون تومان، اجرای پروژهای اضطراری رفع آبگرفتگی بندر ترکمن و گمیشان با اعتبار 700 میلیارد تومان، کمک به اجرای خط انتقال برق محوری و کمک به تکمیل اردوگاههای قدس استان است.   مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: طرحی به عنوان جابجایی و ایمن سازی روستاهای در معرض خطر داریم که متاسفانه همکاری مردمی در این زمینه وجود ندارد.   وی ادامه داد: کار جابجایی روستاها را به صورت حکومتی یا قضایی نمی توان انجام داد، با عدم همکاری مردم حتی پول های بلاعوض تخصیص یافته شده برگشت داده شده است.

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.